søndag den 28. oktober 2012

Så er der lagt i kakkelovnen...

Til endnu en kitschet og farverig jul i familien Thorup...

Jeg ved godt det er lidt tidligt, men nu har jeg faktisk lavet dette års adventskrans. 

Selve kransen er en styroporkrans, der er beklædt med retrostof og glimmer. Neon lysene fandt jeg i Søstrene Grene sidst jeg var der forbi. Lysene står på sølvmanchetter der er kantet med turkis glimmer lim.

I midten ligger der et styks gavepynt også fundet i Søstrene Grene:-)

Adventkransen står på en hvid tallerken jeg har malet blomster i kanten på.

Er du igang med juleforberedelserne?





De fine sølvstjerner jeg har skrevet tallene på er faktisk 62 år gamle. De er fra min mands oldemors 50 års fødselsdag:-)

29 kommentarer:

  1. Ja jeg er i gang med at tænke hvordan mine dekorationer skal være i år. Og har også fundet lidt til det. :-) men jeg er dog lidt mere til de traditionelle farver :-) selvom jeg synes din er rigtig fin og kreativ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke ret godt med de traditionelle farver til jul:-) Jeg dog nogle få ting, som altid har været der, så de kommer frem selv om de er traditionelle:-) Det bliver ikke rigtig jul uden dem.-)

      Slet
  2. Det er da en sød og øøøh - meget anderledes adventskrans :D Det skal blive spændende at se din "anderledes" jul med kanonflotte farver ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er meget anderledes. Præcis som jeg bedst kan lide det.-)

      Slet
  3. Den var kul! Elsker farger! :-) har begynt så vidt med julepynt jeg. Syns det er tidlig, men.. Må vel begynne nå om jeg skal bli ferdig til jul! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, og ja jeg tror da den rammer meget god din smag også:-) Jeg synes også umiddelbart at det var meget tidligt. Men nu opstod ideen og så kastede jeg mig altså ud i det:-)

      Slet
  4. Hvor er den bare fin! Og så meget dig :D
    Jeg ville ikke kunne gå væk fra de traditionelle rød, grøn, sølv julefarver, men synes nu det er fedt når jeg ser bloggere bruge andre farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, og ja den er meget mig:-) Jeg tror faktisk at enten er man til de traditionelle farver eller også er man ikke:-) Jeg kryber helst uden om. Men med børn i huset bliver jeg nok nød til at inddrage lidt af det traditionelle også:-)

      Slet
  5. Ja jeg har da købt lysene til året advents opstilling og kalenderlyset plus ny stage til dette er også i hus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så er du jo også godt igang:-)

      Slet
  6. Hvor er den fin og kreativ. Godt fundet på ;)
    Hilsen Rikke
    www.bareschoen.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Man kan da kun blive glad over dine kitch og farver - Dit sind må være fyldt med farver og det beundrer jeg dig for ( har lige læst dit indlæg om din diagnose og blev temmelig trist over din skæbne og ønsker dig held og lykke fremover) Adventskranser er dog for "pang" til mig, men skøn er den og lige dig :-)
    Knus Gitte

    SvarSlet
  8. Hej Gitte

    Ja jeg har fået noget at tænke over - Ingen tvivl om det:-) Men du har ret i at mit hoved er fyldt med farver - Kan nærmest ikke få nok - Farverne gør mig glad og de inspirerer mig.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  9. Det var jo lige noget i den stil, jeg tænkte da du skrev om den krans, du havde i dine tanker.
    Den er så meget dig: fuld af farver og skøn livs glæde
    stort knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er vist meget typisk for mig.-) Jeg har faktisk en krans mere jeg tror jeg kaster mig over i nær fremtid, for jeg synes faktisk at det er ret hyggeligt at sidde med!

      Knus tilbage til dig.-)

      Slet
  10. dejlig kranse, og virkelig flotte stjerner! er overhovedet ikke i gang med juleforberedelser, eller jo, lidt - har lavet lidt pepparkakor og er igang med at forberede årets pepparkakshus. Föler lige pludseligt en trang til hot pink-lys :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må afsted efter pink lys.-) Jeg glæder mig meget til at se dette års peerkagehus hos dig. Jeg er helt vildt fascineret af dem!

      Slet
  11. Den er jo lige til at blive glad af :-) Har bestemt mig for at fra November må man godt gå i gang med at jule :-)

    Jeg har netop sat gang i en give away, hvor man kan vinde en lækker julekogebog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke - Hvor finder jeg din blog? Hvem kan ikke bruge en julekogebog.-)

      Slet
    2. Den finder du her www.bybusk.dk :-)

      Slet
    3. Tak for det. Kigger fobi lidt senere idag:-)

      Slet
  12. Den er fin og lækker - og ligner søreme (lidt!) en krans jeg har lavet idag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria - Ej viser du så ikke din krans frem også så?

      Slet
  13. Jamen Dorte... den er jo fantastisk.

    Kh Mette

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer - Har du noget på hjertet?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...